Vi gör vårt bästa för att kravprocessen ska gå så snabbt som möjligt, men tyvärr kan det i vissa fall ta ett tag innan du får ersättningen som du har rätt till. Det finns flera yttre faktorer som kan sakta ner processen som till exempel flygbolagens svarstider, ett högt antal krav, kontakter med luftfartsmyndigheter och eventuella rättsprocesser. Samtidigt som vi gör allt vi kan för att trycka på för att få snabba svar, ligger dessa faktorer ofta utanför vår kontroll. Vi ber dig därför att ha tålamod och du kan vara trygg med att vi arbetar på att du ska få din ersättning.
Du kan när som helst kontrollera statusen för ditt ärende via fliken Ärenden och flyg via din Kontrollpanel.
Vi ger dig regelbundna uppdateringar om hur det går med ärendet via e-post.
Du behöver inte oroa dig om ärendestatusen inte har uppdaterats på ett tag. Vissa steg i processen tar längre tid än andra, det betyder inte att vi inte tar hand om eller följer upp ditt ärende regelbundet.
Du kan skicka in ett ärende via vår webbsida — skriv bara in flyg- och passagerarinformation och följ stegen för att färdigställa ärendet. Det tar bara ett par minuter — sedan kan du luta dig tillbaka och låta oss sköta jobbet med att få fram din ersättning.
Om du har problem med att logga in kan du försöka att återställa ditt lösenord via följande länk. Du kommer få instruktioner om hur du återställer ditt lösenord vi e-post.
Om du fortfarande har problem med att logga in kan du kontakta vår kundservice via vår livechatt.