App


Jag kan inte hitta min flygning i appen. Varför?

Information om flygbolag kan ta en stund att uppdatera från vår sida - men oroa dig inte, din flygning kommer snart att synas i appen!

Under tiden kan du manuellt lägga till dina flygdetaljer. När flygdata synkroniseras med våra databaser kommer allt att uppdateras automatiskt. Följ bara stegen i appen så är du redo att resa iväg.


Hur lägger jag till en flygning i appen?

Att lägga till en flygning är enkelt! Det finns 3 sätt att göra det på:

  • Synkronisera din kalender eller Gmail-konto: Detta är det snabbaste och enklaste sättet! Anslut bara din kalender eller Gmail-inkorg, så lägger vi automatiskt till dina flygdetaljer. Oroa dig inte, vår app letar bara efter flyginformation - dina privata e-postmeddelanden förblir privata.

  • Skanna ditt boardingkort: Skanna helt enkelt ditt boardingkort med appens kamera, så fyller vi i flygdetaljerna åt dig.

  • Ange dina flygningar manuellt: Lägg till din flygning och följ instruktionerna på skärmen för att skriva in dina uppgifter.


Vilka appfunktioner får jag gratis?

Nästan alla, förutom AirHelp+-förmåner!

Dessa är gratis:

  • Att synkronisera din kalender eller Gmail för att hämta flygdetaljer

  • Uppdateringar av flyg i realtid, inklusive push-meddelanden

  • Ersättningsaviseringar

  • Kravspårning

  • Dela och följa dina nära och käras resor

Dessa är inte gratis:

Tillägg för köp med AirHelp+

  • Flyg-, bagage- och försäkring för missad anslutning

  • Tillgång till lounger vid flygstörningar

  • Dedikerad expertsupport dygnet runt, alla dagar i veckan

  • Reserabatter och extraförmåner

Vill du ha hela upplevelsen? Bli medlem i AirHelp+. Utforska våra planer.


Hur tar jag bort en flygning i appen?

Det är enkelt! Gå bara till dina flygdetaljer och välj ta bort.

Några saker att tänka på:

Du kan ta bort vilken flygning som helst innan den blir aktiv, vilket inträffar 48 timmar före din planerade avgång. Det är också då dina förmåner, som exempelvis de du får med AirHelp+, träder i kraft.

Du kan inte ta bort tidigare flygningar eftersom vi kontrollerar dem för att se om du har rätt till någon ersättning.


Varför visar min flygning fel i appen?

Det är sällsynt, men ibland kan flygdetaljer såsom förseningar, incheckningsdiskar eller avgångstider visas felaktigt i appen. Detta händer vanligtvis när flygbolagsdata inte har uppdaterats helt ännu. Men oroa dig inte - när dessa data synkroniseras med vår app kommer din flyginformation att uppdateras automatiskt.

För den mest exakta och aktuella informationen, kontrollera alltid saken med ditt flygbolag eller på flygplatsens avgångstavlor.


Vad är AirHelp+?

AirHelp+ är ditt ultimata medlemskap för en problemfri flygresa. Du får snabba försäkringsutbetalningar och loungekomfort när saker och ting inte går som planerat. Allt detta utöver eventuell ersättning från flygbolaget som du är berättigad till.

Här är dina förmåner:

  • Flygförsäkring: 100 € utbetalning inom några dagar efter flygförsening på över 3 timmar, flyg inställt i sista minuten eller omdirigering.

  • Försäkring för missad anslutning: 200 € utbetalning inom några dagar efter en missad anslutning.

  • Bagageförsäkring: 100 € utbetalning skickas inom några dagar efter att förlorat eller försenat bagage har rapporterats.

  • Bekväma lounger: mer än 1 300 lounger tillgängliga världen över när ditt flyg är försenat med mer än 1 timme, eller inställt.

  • Ersättning från upp till 600 € flygbolag: Våra experter hanterar alla dina kravärenden från början till slut. Inget krångel, ingen serviceavgift.

  • Experthjälp dygnet runt, alla dagar i veckan: få hjälp när som helst, var som helst.

  • Reserabatter: på eSIM, biluthyrning med mera.

Förmånerna gäller så länge ditt medlemskap är aktivt och beror på vilken plan du valt. Du måste lägga till dina flyg minst 48 timmar före din planerade avgång för att vissa fördelar ska gälla.